David Jehlička získal cenu britského velvyslance

Share this article

ECP student with British Ambassador

David Jehlička získal cenu britského velvyslance

Po úspěchu loňského ročníku studentky ECP Natálie Novákové jsme nadšeni, že můžeme pogratulovat dalšímu z našich studentů, Davidu Jehličkovi, k získání letošního prestižního ocenění. Trofej, kterou navrhla česká architektka Eva Jiřičná, převzal od britského velvyslance Nicka Archera. Nominován byl díky své dobrovolnické práci včetně projektu Úsměv (Smile) na podporu dětského domova v Počernicích. Zde je vzorem pro obyvatele, kteří obdivují jeho vynikající angličtinu a ochotu pomáhat druhým. David také dobrovolně pracuje v knihovně pro osoby se zrakovým postižením a spolupracuje s organizací „Downíci“, která podporuje lidi s Downovým syndromem.

Davidova letošní nejvýznamnější aktivita ve škole byla vedení stipendijního týmu Václava Havla, který uspořádal každoroční koncert v Anežském klášteře. Cílem je získat peníze pro to, aby mohl na Anglickém gymnáziu studovat romský student.

Předávání cen

Britský velvyslanec založil v loňském roce tradici těchto cen, aby ocenil ty, kteří významně přispívají k budování česko-britských vztahů. Letošní dva vítězové v kategoriích „Mladá osobnost roku“ (do 30 let) a „Osobnost roku“ (30 let a starší), vybraní ze šest finalistů – tři v každé kategorii – byli pozváni 25. dubna na slavnostní ceremoniál na Britské velvyslanectví.

Sdílené česko-britské hodnoty

Kandidáta na tyto ceny může nominovat kdokoli. Odborná výběrová komise věnuje zvláštní pozornost jednotlivcům pracujícím s mladými a zdravotně postiženými osobami a s menšinami. Vítá také kandidáty, kteří přispěli k pozitivním česko-britským kulturním výměnám nebo k budování místních komunit. V letošním roce se pozornost zaměřila také na aktivity, které podporují společné česko-britské hodnoty, jako je rovnost a životní prostředí.

Rozhovor s Davidem v pořadu Události komentáře na programu ČT můžete zhlédnout zde:

Chcete-li sledovat toto vložené video, přijměte prosím soubory cookie. statistika, marketing